Община Велико Търново ще има своя план за устойчива градска мобилност

Животът

13-01-2015, 06:10

Снимка:

Velikotarnovoutrе

Автор:

Галина Георгиева

Всичко от Автора

С цел да оптимизира транспортната схема и да подобри организацията на движение  Община Велико Търново предстои да възложи изработването на Генерален пан за организация на движението. Документа освен, че ще разгледа възможностите на ключови кръстовища в града и пътни артерии ще способства и за оптимизация на автобусният транспорт и автобусните линии, както и подобряване организацията на паркирането.

Община Велико Търново има привилегията да е сред 10-те български общини, които участват в международния проект „Подкрепа за плановете за градска мобилност”, финансиран от програма „Интелигентна енергия - Европа” на Европейския съюз.
Проектът подкрепя институциите на местната власт в градове от 9 европейски държави с население между 40 000 и 350 000 жители да развият своите планове за устойчива градска мобилност. Той предоставя на проектанти, еколози и технически експерти в общините познания и умения за планиране и управление на устойчивата мобилност в градските и крайградските зони. В проекта участват градски управи от Италия, Испания, Германия, Великобритания, Румъния, Полша, Чехия, Унгария, България.

След приключване на обучението, най-мотивираните общини ще бъдат избрани, за да получат подкрепа при разработката на техните ПУГМ. Тя включва професионални консултации от екип експерти, избрани, за да посрещнат нуждите на общините.

Избраните общини ще бъдат подкрепени по време на целия процес на разработка на ПУГМ от събиране и оценка на базовите данни до включване на повече заинтересовени лица и оформяне на ПЧП.

План за устойчива градска мобилност

Планът за устойчива градска мобилност е стратегически документ, който се основава на съществуващите практики за планиране и взима под внимание принципите на интеграция, участие и развитие, за да удовлетвори нуждите от мобилност на хората днес и утре и да създаде по-добро качество на живот в градовете и крайградските зони чрез:
• Обезпечаване на достъп до работни места и услуги за всички;
• Подобряване на безопасността и сигурността;
• Намаляване на замърсяванията, парниковия ефект и консумацията на енергия;
• Подобряване на ефективността и ефикасността на транспортирането на хора и стоки;
Политиките и мерките, дефинирани в ПУГМ, трябва да обхващат всички форми на транспорт в целия град, включително частен и обществен, за хора и за стоки, моторизиран и не-моторизиран, подвижен или на паркинг. Общините не следва да го разглеждат като поредния план за градско развитие. Важното е да се разбере, че той се изгражда и развива на базата на съществуващите документи и е начин за по-ефективно решаване на транспортните проблеми в градовете. Изграден върху съществуващите практики и законовата рамка в страните-членки, той се характеризира с:
•Подход на взаимно участие;
•Залог за устойчивост;
•Интегриран подход;
•Ясна визия и измерими цели и задачи;
• Преглед на транспортните разходи и ползи.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов