"Трапезица" става един от националните рекламни продукти на правителството

Мисия

25-02-2015, 19:20

Снимка:

Velikotarnovoutre, архив

Автор:

Velikotarnovoutre

Всичко от Автора

Крепостта "Трапезица" ще бъде включена в националните 
рекламни продукти на Министерството на културата от 2016 година,
съобщи кметът на Велико Търново Даниел Панов. 
Той уточни, че до края на 2015 година по проект за 3,1 млн. 
лв. на историческия хълм трябва да бъдат изградени посетителски 
алеи и да бъде издигната западната крепостна стена, уточни БТА.
Предвижда се изграждане на обособен паркинг до релсовия 
асансьор и ремонт на пътя от разклона към крепостта. 
Съществуващата сграда на археолозите ще бъде оформена, като 
музеен обект, в който ще се експонират всички находки, намерени 
на Трапезица. Чрез интерактивни модули ще се представя историята
на средновековния град, уточни Панов. Ще бъдат поставени 
информационни и указателни табели за туристите. 
"Имаме уверението, че Министерският съвет ще отпусне средства 
за строителството на пешеходната мрежа и оборудването на 
музейния център", каза кметът. 
Той припомни, че по проект на Агенция "Пътна инфраструктура" 
на стойност близо 800 хиляди лева ще бъде укрепен източният 
склон на крепостта, който в момента е застрашен от свлачищни 
процеси. 
След социализацията средновековният обект ще бъде част от 
представянето на България на изложения у нас и в чужбина, посочи
кметът.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов