Успешно приключи трети проект по Оперативна програма „Административен капацитет”

Мисия

23-07-2015, 07:00

Снимка:

община горна оряховица

Автор:

Мария Христова

Всичко от Автора

В обучение на служители са инвестирани 210 000 лв.

Успешно приключи проекта „Община Горна Оряховица – модерна и конкурентна администрация”, финансиран по Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от ЕС чрез Европейския социален фонд. Резултатите бяха отчетени от кмета инж. Добромир Добрев и екипа на проекта
За последните 2 години това е третият проект на Общината, финансиран по ОП „Административен капацитет”. В обучението на служителите и повишаването на техните компетенции са инвестирани общо 210 хил. лв.

„Проектът „Община Горна Оряховица – модерна и конкурентна администрация” е на стойност 68 734 лв. И на 100 % е финансиран по ОП „Административен капацитет”. Целта му бе да се повиши квалификацията на 122 общински служители, те да придобият допълнителни компетентности в определянето размера на местните такси, прилагане на Административно-процесуалния кодекс, интегриран план за градско възстановяване и развитие – от подготовка към реализиране, креативно и иновативно мислене за прилагане на нови подходи в работата, стрес на работното място, организиране на работния процес, обясни” инж. Добромир Добрев. „С изпълнението на дейностите по проекта служителите повишиха уменията си, което ще окаже положително въздействие върху качеството на работата им. В известна степен доказателство за това е присъденият на Общината Етикет за добро управление, в който бяха изследвани всички области и нива на работа в администрацията. Резултатите и опитът ще бъдат мултиплицирани чрез предаване на информацията между общинските служители вътре в администрацията. През 2014 – 2020 г. програмата носи името „Добро управление”. Кандидатствайки с различни проекти ще наблегнем на развитието на електронните услуги и улесняване достъпа на граждани и фирми до тях”, допълни инж. Добрев.
„Разработихме „Община Горна Оряховица – модерна и конкурентна администрация”, след като бе отчетена реално ползата за личностното и професионално напредване на вече обучени общински служители по ОПАК. С края на първите два проекта бе усетена положителната промяна, най-вече в стила и качеството на работа, обусловени от промяна в мисленето, поведението и отношенията между колегите. Целта ни бе да надградим постигнатото по предишните два проекта в посока повишаване нивото на предоставяните услуги, които да гарантират по-висока ефективност на администрацията и постигане на по-добра жизнена среда за всички в общността”, каза ръководителят на проекта Анелия Димитрова. По думите й самите служители са усетили ефекта от обученията, които са ги направили по-уверени в справянето с възложените им задачи. „Повишената квалификация на служителите води до реализиране на ефективни политики, качествено обслужване на гражданите и бизнеса и създаване на условия за устойчив икономически растеж и заетост”, посочи Анелия Димитрова. 
„Договорът за предоставянето на безвъзмездната финансова помощ бе сключен на 5 август 2014 г. Работата по „Община Горна Оряховица – модерна и конкурентна администрация” продължи 12 месеца. Самите обучения бяха провеждани от Института по публична администрация и от външни обучителни организации. През следващия програмен период усилията ще бъдат насочени към електронните услуги”, уточни счетоводителят на проекта Валя Андреева.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов