Велико Търново се включва в новата инициатива на БНТ 2 „Вкусът на България”

Мисия

03-05-2017, 17:28

Снимка:

община Велико Търново

Автор:

Мария Христова

Всичко от Автора

Тя има за цел срещне интересите на туристическия бранш и българските производители на качествени храни и напитки

Велико Търново се включва в новата инициатива на БНТ 2 „Вкусът на България”. Съвместната кампания на обществената телевизия и на Националното сдружение на общините в Република България стартира днес в София. Тя има за цел срещне интересите на туристическия бранш и българските производители на качествени храни и напитки.

В поредица от работни форуми, през цялата година в българските градове представители на сектора на туризма и производители от хранително-вкусовата промишленост ще дискутират причините и проблемите, които все още ограничават масовото навлизане на качествените българските продукти в ресторантите и хотелските вериги. В Старата българска столица ще се проведе голяма тематична конференция, част от инициативата „Вкусът на България”. По предложение на кмета на Велико Търново и председател на НСОРБ Даниел Панов форумът ще се състои в рамките на Международното изложение „Културен туризъм” през април2018 г.

„Кампанията  „Вкусът на България” ще даде възможност за стимулиране на хотелиерите и ресторантьорите да купуват продукти на местни производители и с това да съхраняват уникалността на всеки регион. Тя ще позволи по-сериозни наблюдения върху конкретните проблеми на различните страни и бързото намиране на решения. Конференцията във Велико Търново ще акцентира върху връзката между туристическия бранш и хранително-вкусовата индустрия. Ще поканим и институциите, към чиито представители ще бъдат поставени актуални  въпроси”, коментира Даниел Панов.

Кметът на Велико Търново изтъкна, че местната власт винаги е оказвала институционална подкрепа на регионалните производители. Той даде пример с хипермаркети в старопрестолния град, където са обособени витрини с производства от местния бизнес, както и с ресторанти в града, в които се предлага отделно меню с традиционни специалитети. „В рамките на кампанията общините ще препоръчат във всеки хотел да има витрина с местни производства. Ще търсим начин регионалните фермерски пазари да стават все повече и да продължават по-дълго.  Те са директната връзка между производители и потребители. По този начин се избягват прекупвачите, а гражданите са сигурни, че консумират сертифицирана местна храна”, каза още Даниел Панов.

Кметовете на Банско Георги Икономов, на Троян – Донка Михайлова и на Търговище – Дарин Димитров, предложиха и други реалистични проекти за насърчаване на българските производители - въвеждането на регионални марки за качество на туристическите услуги, които носят местна специфика; включване на производители от конкретните региони в туристически програми, които запознават с производствения процес и промотират качествени продукти.

Със съдействието на местните власти дискусиите ще се провеждат в общини с подчертан туристически профил. Повдигнатите проблеми ще бъдат обобщени и със съдействието на обществената телевизия БНТ 2 ще бъдат потърсени институционалните им решения. НСОРБ, от своя страна, ще съдейства да бъдат формулирани ясни предложения за промени в законодателството. Новините на БНТ 2 ще отразяват в репортажи всяка от срещите в рамките на инициативата „Вкусът на България“ и ще дадат публичност на всеки успешен пример за партньорство на туристическия бизнес и българските производители на храни.

 



Снимка на Деня

За честта на Варна! (видео)