Състав от Елена участва в пъстър фолкорен празник в столицата

Велико Търново Лайф

22-10-2017, 16:11

Снимка:

БНТ2

Автор:

Velikotarnovoutre

Всичко от Автора

БНТ2 подари на зрителите спектакъла по повод шестата си годишнина

Участници в досегашните издания на танцовото шоу „Надиграй ме” по БНТ2 представиха колорита на българските танци, носии и шевици от шестте етнографски области на България. Празничният спектакъл събра в неделя (22 октомври) пред Народния театър „Иван Вазов” стотици жители и гости на столицата.

Ритми от различни краища на страната представиха възпитаници на любителски танцови състави от Елена, Дупница, Благоевград, от село Попинци и от София. Танцьорите от формация „Мини усмивки” при НЧ „Димитър Динев 1937” откриха празничното надиграване с динамиката на шопските ритми, а самодейците от Дупница заразиха публиката и зрителите със своето изпълнение на сюитата „Северняшко вдъхновение”.  Детско-юношеския фолклорен ансамбъл „Пиринска китка” от Благоевград  донесе на сцената великолепието на македонската празнична традиция, а танцьорите от ансамбъл „Балканджийче” – гр.Елена разкриха очарованието на стъпките и костюмите от добруджанския край.

Финалистите в осмия сезон на танцовото шоу „Надиграй ме” – представителния ансамбъл „Тангра” от с. Попинци, изненадаха присъстващите с автентични тракийски народни носии. Пред събралото се множество в неделния ден възпитаниците на Националното училище за танцово изкуство в София разказаха с танц родопската история за овчаря и Юда девойка и запалиха кръвта на присъстващите с темпераментни шопски танци.

Традиционното неделно хоро,  чието възраждане беше една от каузите на проекта „Надиграй ме”,  увлече в ритъма на българските танци участници и зрители, голяма част от която - гости от други държави.

Пъстротата на традиционните български костюми от шоплука, от северняшкия край и Добруджа, от Пиринско, Тракия и Родопите постави на изпитание познанията на многобройната публика. Най-активните участници спечелиха награди от спонсорите на празника – „Кока – Кола”. Компанията за първи път в многогодишната си история промени познатата по цял свят визия на бутилките като ги декорира с български шевици. Концертът, който БНТ2 излъчи пряко, даде старт на националната кампания „Събери вдъхновение от България”.

 



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов