70 ученици се състезаваха в сферата на маркетинга в Стопанска академия

Мисия

28-11-2017, 11:32

Снимка:

Стопанска академия

Автор:

Мария Христова

Всичко от Автора

23-то Национално ученическо състезание провокира за участие средношколци от седем града на България

Средношколци от седем града участваха в 23-то Национално ученическо състезание в Стопанска академия „Димитър А. Ценов”, което се проведе в направленията „Маркетинг” и „Международни икономически отношения”. Състезанието, организирано от Академичен център за кариерно консултиране и връзки с обществеността, съвместно с катедрите „Маркетинг” и „Международни икономически отношения”, предизвика за участие 70 ученици от осем училища в градовете Генерал Тошево, Горна Оряховица, Гулянци, Казанлък, Монтана, Свищов и Ямбол.

С „Добре дошли” на територията на 81-годишното висше икономическо училище, учениците и придружаващите ги учители приветства от името на академичното ръководство доц. д-р Николай Нинов – зам.-ректор по студентска политика и институционални комуникации. Той пожела на средношколците да защитят достойно своето училище със знания, оригинални идеи и блестящо представяне. Участниците в състезанието бяха приветствани още от доц. д-р Тодор Кръстевич – зам.-ректор „Научноизследователска и проектна дейност” и ръководител катедра „Маркетинг”, и доц. д-р Галина Захариева – ръководител катедра МИО. Те подчертаха, че двете направления на състезанието са много близки, защото модерният бизнес днес – креативния бизнес, вече е глобален. След официалното откриване на средношколската надпревара, учениците бяха разделени на екипи и водени от своите ментори, в лицето на изявени студенти от двете специалности, започнаха работа по поставените от катедрите казуси.
Девет екипа, сформирани от ученици от шест училища, се състезаваха в направление „Маркетинг”. Заданието изискваше от тях да дадат идеи за популяризиране на нова линия спортни дрехи и аксесоари на световно известна марка, създадена специално за феновете на Григор Димитров. Всеки екип трябваше да представи идеите си за кампания, интегрираща съвременни онлайн и офлайн маркетингови активности, която да привлече и активизира фен базата на най-успешния български тенисист, да изгради доверие и позитивно отношение към марката, след което да промотира новата линия спортни продукти. Шестчленно жури от преподаватели към катедра „Маркетинг” класира на първо място Екип №7 с ментор Памела Христова – III курс, спец. „Маркетинг”. В състава на отбора-победител бяха учениците от Професионална гимназия по лека промишленост и туризъм, гр. Казанлък: Елена Апостолова; Иванина Иванова; Морфияна Алексиева; Памела Златанова; Росен Кисьов; Шерлин Бонева. Наградата на Ректора получи Екип №9 с ментор Габриела Иванова – III курс, спец. „Маркетинг”, съставен от Симона Николова, Диляна Колева и Кристияна Костадинова от Професионална гимназия по земеделие „Тодор Рачински” – Генерал Тошево, Кристиан Иванов и Кристиана Чукалова от Професионална държавна търговска гимназия „Димитър Хадживасилев” – Свищов.
В направление МИО, където темата бе „Управленски решения в международния бизнес”, се състезаваха четири екипа, сформирани от Свищовска професионална гимназия „Алеко Константинов”, Професионална държавна търговска гимназия „Димитър Хадживасилев” – Свищов и Професионална гимназия по лека промишленост и икономика „Атанас Буров” – Г. Оряховица. Според заданието, те трябваше да влязат в ролята на консултантски екип в малка компания за икономически анализи, която получава поръчка от американски инвеститор, желаещ да навлезе на българския пазар с цел обогатяване на веригата си от доставчици, продуктовата си гама и достигане до нови пазари – ЕС, Русия и Китай. Задачата на екипа бе на база извършен от тях анализ да изгради и препоръча стратегия за осъществяване на международната дейност на американската фирма, отчитайки комплекса от фактори, които влияят върху решението. Предложеният от тях подход трябваше да бъде представен пред борда на директорите на американския инвеститор. Презентациите на учениците оценяваше тричленно жури от академични преподаватели. Първа награда – наградата на Ректора, журито присъди на екип „ПиЕсПи МИО Свищов” с участници Симона Атанасова (ПГЛПИ – Г. Оряховица), Даниела Евгениева (ПДТГ – Свищов), Илиан Димитров (СПГ „А. Константинов”) и ментори Костадинка Шуманова (3 курс) и Тунай Гафуров (4 курс). Втора награда получи екип „Консулт МИО Свищов”, в състава на който бяха Цветелина Маринова (ПДТГ Свищов), Константин Симеонов и Илия Димитров (СПГ „А. Константинов“) с ментори Кристиана Димитрова и Пламен Стоянов (4 курс). Трета награда бе за екип „Консултантска Професионална Гимназия МИО Свищов”, в който участваха Арзу Сезгинова и Ренета Кирилова (СПГ „А. Константинов“), а техни ментори бяха Милена Георгиева (4 курс) и Борислав Боянов (редовен докторант). Наградата на Алумни клуб МИО получи екип „ВиАй МИО Свищов” съставен от Василена Стефанова и Йоанна Ганева (СПГ „А. Константинов“), с ментори Християна Венелинова (3 курс) и Йордан Маринов (4 курс). В рамките на състезанието, докато учениците решаваха поставените им казуси, се проведе и традиционна среща с учителите. Зам.-ректорът доц. Нинов изказа благодарност към учителите за труда, който полагат при подготовката на своите ученици, част от които след това се нареждат сред най-добрите и най-активните студенти на Стопанска академия. Целта на срещата бе да се представят възможности за продължаващо обучение, с което академията може да бъде полезна на учителите, преподаващи икономика в средните училища. Доц. Нинов връчи сертификати за участие на гостуващите учители.



Снимка на Деня

За честта на Варна! (видео)