Възпитаник на Стопанска академия разработи „Дигитална стая за обслужване” - velikotarnovo.utre.bg

Възпитаник на Стопанска академия разработи „Дигитална стая за обслужване”

13 март 2018, 09:33 | Мария Христова
  • Снимка:
    Стопанска академия

  • Снимка:
    Стопанска академия

Проектът на Калин Кузманов може да се реализира в банковата сфера

„Дигитална стая за обслужване” (Digital Service room) е проект, разработен от Калин Кузманов – магистър на Стопанска академия „Димитър А. Ценов” – Свищов. Чрез иновативната идея на свищовския възпитаник, в близко бъдеще за част от банковите услуги може да се избегне чакането на опашки и намесата на банков служител.

Калин Кузманов е роден през м. април 1986 г в гр.Горна Оряховица. Средно образование завършва в родния си град в СОУ „Вичо Грънчаров” (2005) с разширено изучаване на информационни технологии. Бакалавърска степен от висшето си образование придобива в „Европейски колеж по икономика и управление” гр. Пловдив (випуск 2008), Пловдивски Университет (2009), а през 2011 г. завършва магистратура по „Финансов мениджмънт” в Стопанска академия, Свищов. Специализирал е PR Strategy management в Ню Йорк. 

Дигиталната стая за обслужване, засега е предложена от автора на проекта за прилагане в банковата сфера. Идеята е регистрирана в Патентното ведомство и е представена чрез дигитализиране. Калин Кузманов е разработил два варианта – със служител и на самообслужване (self service). Във втория вариант клиентът ще се обслужва сам чрез дигитални устройства в стаята – проектор, тъч-скрийн екран (айпад) и дигитална стена с информационни продукти за клиента. Тъч-скрийнът ще работи чрез докосване и след избиране на определена команда, клиентът ще може да изтегли/внесе/открие нова сметка, както и да извърши други услуги. Програмите, които ще са в полза на клиента, ще бъдат съпроводени от системи за изкуствен интелект. 
Според Калин Кузманов, реализирането на проекта в сферата на банковото обслужване ще подобри конфиденциалността, тъй като около клиента няма да има други хора, които чакайки на опашка след него могат да се информират за личните му данни или салда по сметки. Авторът на „Дигитална стая за обслужване” и неговият екип смятат, че този тип обслужване може да се приложи и в много други сфери и в различни институции, където се обслужват клиенти. 



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета