Започва поетапното строителство на нови 56 км от АМ „Хемус“

Животът

21-04-2019, 15:00

Снимка:

pixabay.com

Автор:

Мария Христова

Всичко от Автора

Трасето е първи участък от 134-те км, които „Автомагистрали“ ЕАД ще изгради

През следващата седмица започва поетапното строителство на нови 56 км от автомагистрала „Хемус“. Трасето е първият участък от 134-те км, които държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД ще изгради.

Това каза заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той напомни, че с осигуреното от държавата финансиране в размер на 1,12 млрд. лв. без ДДС е гарантирано строителството на трасето на магистралата между п.в. „Боаза“ и разклона с пътя Русе – Велико Търново. Отсечката е разделена на шест участъка, два от които – с обща дължина почти 44 км, преминават и през територията на област Плевен.

През 2021 г. АМ „Хемус“ трябва да достига до пътя Ловеч – Плевен. Има изготвено предпроектно проучване за околовръстен път на града. До 40 дни ще изготвим задание и ще възложим две процедури – изработване на подробен устройствен план - парцеларен план и на разширен идеен проект, за да изберем вариант за трасе. Той трябва да е готов в края на 2021 г., за да избегнем бъдеща тапа от над 2000 тежкотоварни автомобила в центъра на града, съобщи още зам.-министър Нанков.

Той информира, че физическото изпълнение на изграждания в момента участък от магистралата между Ябланица и п.в. „Боаза“ е 80%. Според поетия ангажимент той ще бъде готов със седем – осем месеца предсрочно и ще бъде въведен в експлоатация през октомври.

По линия на тол таксите ще се търси по-добра поддръжка чрез повече ресурс и по-ефективното му разходване. Разглежда се вариант за поетапното им въвеждане. Това е един от компромисите, който би могъл да бъде допуснат. В момента се води диалог с браншовите организации от транспортния сектор. Предстоят и нови срещи. Сега 250 млн. лв. от събираните годишно 350 млн. лв. от винетни такси са от леки автомобили. Приходите, които ще се събират след въвеждането на тол системата за тежкотоварните автомобили, ще позволят рехабилитация на 2500-3000 километра републикански пътища годишно, а не на 1000 км, както е сега.

 

 



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов