66 души се изследваха в традиционната АНТИСПИН кампания в областта - velikotarnovo.utre.bg

66 души се изследваха в традиционната АНТИСПИН кампания в областта

01 септември 2019, 12:00 | Мария Христова
  • Снимка:
    pixabay.com

Разпространени бяха 201 презерватива в три общини

В рамките на Националната програма за превенция и контрол на ХИВ и сексуално-предавани инфекции 2017 г. – 2020 г., Регионална здравна инспекция – Велико Търново проведе традиционната лятна АНТИСПИН кампания. 
Целта на проявата е чрез профилактично направените безплатни изследвания: да се насочи вниманието на обществото към проблема СПИН и рисковото за здравето поведение; да се повиши обществената осведоменост за начините на предаване и предпазване от ХИВ и сексуално-предавани инфекции (СПИ), и не на последно място да се мотивират хората към отговорност за собственото здраве. 

През мобилния кабинет за анонимно и безплатно консултиране и изследване за СПИН към РЗИ – Велико Търново, разположен в централните градски части на градовете Горна Оряховица, Стражица и Павликени, преминаха общо 66 лица/ в Горна Оряховица – 23 души, от които 16 жени и 7 мъже, на възраст от 27 до 79 години; в Стражица – 23 души, от които 9 жени и 14 мъже, на възраст от 16 до 50 години; в Павликени – 20 души, от които 10 жени и 10 мъже, на възраст от 19 до 70 години.

Резултатите на всички преминали през кабинета за анонимно и безплатно консултиране и изследване за СПИН по време на лятната антиспин кампания са отрицателни. 
В „кабинета“ за консултиране и отказване от тютюнопушене по време на кампанията бяха извършени спирометрии на 47 лица (настоящи и бивши пушачи) – 27 жени и 20 мъже, на възраст от 16 до 76 години. При 14 от тях са установени отклонения от нормалните стойности на дишането. Същите бяха информирани за възможността да се консултират и изследват при специалист.

Тази година лятната АНТИСПИН кампания премина под мотото „Оставих своя отпечатък в борбата срещу СПИН“. Всички граждани, които изследваха своя статус, поставиха отпечатък от ръката си върху специално изработено табло, с което засвидетелстваха подкрепата и съпричастността си към каузата. Разпространени бяха 201 презерватива и 6 заглавия на здравно-образователни материали по темата.

 

 



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета