„Тинузавър” се бори за победа в инициативата ПРОМЯНАТА - velikotarnovo.utre.bg

„Тинузавър” се бори за победа в инициативата ПРОМЯНАТА

14 януари 2020, 13:15 | Мария Христова
  • Снимка:
    организатори

Гласувайте за Невен Боянов и Ивайло Николов

Онлайн гласуването за финалистите в най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп – ПРОМЯНАТА, започва днес, 14 януари, и ще продължи до 3 февруари включително. Всеки желаещ може да се запознае с идеите на петимата социални предприемачи и да даде своя глас за един от тях на nova.bg/promyanata. Тримата с най-много гласове ще продължат в последния етап на конкурса.

В шестото издание на ПРОМЯНАТА сред финалистите, които ще се състезават за победата, са Невен Боянов и Ивайло Николов, създали „Тинузавър”. Невен е предприемач, програмист и преподавател по Информационни технологии във Великотърновския университет. Пленен е от технологиите и мечтае да се занимава с тях още от дете, когато за първи път чува думата „компютър“ по телевизията. Ивайло Николов е програмист и специалист по управление на технологични проекти. Програмирането е негова страст и начин да бъде полезен за другите.

 

 „Тинузавър“ учи децата на програмиране, математика, физика и електроника по забавен и практичен начин. Екипът на „Тинузавър“ е създал специален хардуер и софтуер, с които децата могат да си сглобят сами миниатюрно компютърче, а след това да го програмират. Създават нещо работещо със своите собствени ръце, само за няколко часа. Това ги ентусиазира и повишава интереса им към изучаваните предмети. Невен и Ивайло са разработили и детайлни инструкции и учебни материали. С тях всеки преподавател в частна школа, училище или университет, може лесно да преподава по методологията на „Тинузавър“.

Защо създават „Тинузавър“?

 

Невен създава прототипа на миниатюрното компютърче на „Тинузавър“ преди седем години. В началото работата по него и по придружаващия го софтуер е само хоби. Но тествайки ги с други преподаватели в школи и университети, както и с колеги от областта на технологиите, сред които е и Ивайло, Невен вижда колко голям потенциал имат. Благодарение на „Тинузавър“ учителите имат инструмент, с който да покажат на децата на практика теорията, която им преподават. Учениците започват да учат с желание, защото виждат колко интересни и полезни всъщност могат да са природните науки.

 

Всеки курс в „Тинузавър“ започва със сглобяването на миниатюрно компютърче. Децата получават комплект платки и програматор, които сами подреждат и запояват. След това идва ред на програмирането чрез прости задачи. Децата свързват светодиоди и бутони към платката и ги програмират да светят, мигат и издават звуци. Това се случва лесно чрез специалната платформа Блоктину. В нея могат да се ползват блокчета, за да се изгради програма или да се пише код. Колкото повече напредват децата, толкова по-сложни системи сглобяват и програмират.

 

Курсовете на „Тинузавър“ се провеждат извън учебната програма. Те не заместват наученото в училище, а имат допълваща роля, като дават практическа перспектива на знанията, получени в клас. Софтуерът, методиката и учебните материали на „Тинузавър“ са със свободен лиценз и могат да бъдат използвани от всички. А хардуерът е изключително достъпен. Екипът им провежда и обучения за учители, които искат да преподават чрез методологията на „Тинузавър“.

 

„Тинузавър“ се развива изключително успешно, като вече се използва в университети, школи и домове в България и чужбина. Но за Невен и Ивайло това не е достатъчно. Тяхната мечта е чрез „Тинузавър“ всички деца в България, включително тези в най-малките населени места, да имат шанса да се запалят по природните науки и програмирането. Всяко дете да се докосне до технология, която да му помогне да се реализира по-добре в бъдещето.

 

Другите финалисти в ПРОМЯНАТА са:

Ставрос Ставру и Ива Груева от „Пукльовците“ – дигитални образователни игри, които помагат на децата да се научат да работят в екип. Те се играят в училище и са базирани на учебния материал по математика и български език от 1-ви до 4-ти клас. Заедно с героите в играта децата решават различни екологични проблеми, а за да решат задачата им се налага да работят в екип и да обменят информация.

 

Кунка Великова и Нина Димова от „Неща с душа“ – създават образователни игри и материали, които помагат на децата да учат по-лесно и чрез игра. Материалите са адаптирани към образователната система и могат да се използват от всички деца, за да упражняват наученото в клас. Но са особено полезни за деца със специални потребности, които се затрудняват да усвояват учебния материал от учебниците и хартиените помагала.

 

Лиляна Савова и Венета Иванова от „Академия Миротворци“ – обучават ученици и педагогически специалисти в основни техники на медиацията и създава центрове по медиация в училищата. Училищните медиатори помагат на ученици в конфликт да разрешат проблема. Създават нова култура на общуване между учениците и спомагат за намаляване на агресията в училищната среда.

 

Мариела Станулова и Ралица Жечева от „Академия за родители“ – платформа, която помага на всички бъдещи и настоящи родители да отгледат здрави и щастливи деца. „Академия за родители“ събира на живо и онлайн специалисти, които споделят своите знания по теми като бременност, раждане, здраве, възпитание, образование. Така родителите могат да получат съветите, от които имат нужда – проверени, на едно място и в точния момент.

 

 



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета