Милен Михов: АМ „Русе-Велико Търново“ е важна стъпка напред за развитието на Северна България

Мисия

17-12-2020, 08:00

Снимка:

архив

Автор:

Мария Христова

Всичко от Автора

На 7 декември чрез обществена поръчка от Агенция „Пътна инфраструктура“ бе даден стартът за изработване на технически проекти и строителство на Първите 75,6 км от АМ „Русе – Велико Търново“. Вече говорим на практика за избор на изпълнител и проектът става необратим. Новата магистрала е изключително важен обект за развитието на Северна България и има своето европейско значение, защото на практика ще е свързана с високоскоростната връзка – Букурещ – Атина. Изграждането на АМ „Русе – Велико Търново“ означава и много по-голяма възможност за развитие на бизнеса .

Това заяви великотърновският народен представител от ВМРО доц. д-р Милен Михов.

Голяма част от това трасе, и немагистрално, ще се изгражда като магистрално. И, когато стане факт, известната като „пътя на смъртта“ конфликтната зона, с десетки жертви ежегодно, поради изключително натоварения трафик и лошите параметри на пътя, ще бъде избегната и ще остане в миналото, отбеляза доц. Михов.

Той припомни, че от шест години полагат усилия и едва сега е преодоляно виждането, че това трябва да бъде скоростен път, а не магистрала. Сред ‚спирачките“ се оказали трудното намиране на финансиране, както и подлагането на проекта на обжалване, което забавило с около 2 години старта на процедурата.

Ако няма съдебни дела, които да обжалват въпроса и резултата, процедурата ще продължи между 3-4 месеца. В този случай до края на март 2021г. ще има подписан договор, след което започват учредителни процедури и проектиране, тъй като говорим за процедура, която е инженерингова. Според мен в рамките на няколко месеца, след порядъка на 5-6 месеца, биха могли да започнат първите строителни дейности, очерта сроковете Милен Михов.

Като акцент във връзка с изпълнението той отбеляза още, че за всеки един от лотовете може да има различен изпълнител и да започне изпълнението им по различно време. А относно третия лот, който е на територията на област Велико Търново, има известно забавяне с изработването на парцеларните планове и в този случай е много вероятно процедурата да бъде възложена в рамките на следващите 3-4 месеца. 

В продължение на десетилетия инфраструктурата на север от Стара планина беше в пъти по-малко финансирана от тази на юг от Балкана. С реализирането на магистралата, финансирана по оперативна програма „Транспорт“, като един от основните обекти за следващия планов период на програмата заедно с тунела под „Шипка“, изпълняваме своя политически ангажимент към българите, живеещи на север от Стара планина.

Наред с АМ „Русе – Велико Търново“ знаем, че ще имаме осигурено 100% финансиране за изграждане на магистрала „Хемус“, за скоростния път Видин – Ботевград и за тунела под „Шипка“. Това са четирите основни инфраструктурни обекта, които бяха нужни за съживяването на Северна България. Мисля, че след приключването на тази процедура, ще сме направили огромна стъпка към преодоляване на неравенството в различните краища на България, каза в заключение народният представител.

 




Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов