20 нови услуги вече са достъпни чрез Портала за електронни административни услуги на МВР

Животът

27-06-2021, 10:00

Снимка:

архив

Автор:

Мария Христова

Всичко от Автора

Дирекция „Комуникационни и информационни системи“ приключи изпълнението на проект „Реализиране на електронни административни услуги“ по Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския социален фонд.

Чрез надградения и с нова визия Портал за електронни административни услуги от 21 юни 2021 г. са достъпни разработените 20 нови услуги по направления на дейност „Пътна полиция“, „Контрол на общоопасните средства“ и „Частна охранителна дейност“. По електронен път гражданите и организациите могат да заявяват административни услуги, както досега, и по направленията „Български документи за самоличност“, „Миграция“, „Пожарна безопасност и защита на населението“.

Освен допълнителните административни услуги, Порталът вече разполага с гъвкав и адаптивен механизъм за визуализация и предоставяне на информацията при заявяване на електронни административни услуги. Повишена е и степента на автоматизация на досега съществуващите услуги.

 

За да ползвате електронните услуги на МВР, е необходимо да притежавате валидно средство за електронна идентификация с високо ниво на сигурност - квалифициран електронен подпис (КЕП), издаден от доставчици на квалифицирани удостоверителни услуги, вписани в националния доверителен списък на Комисията за регулиране на съобщенията. При използване на КЕП за подписване на заявление е необходимо да имате инсталирано приложението BISS на B-trust. Можете да изтеглите приложението от тук

За извършване на справки и плащания в Портала (включително за дължими глоби по Закона за движение по пътищата, наложени от органите на Пътна полиция), не се изисква КЕП и BISS.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов